Sunday, October 3, 2010
Tuesday, April 7, 2009
easter break
Easter Break
2 weeks
cerita bdk2 :
yusuf n safwa ikut wan ummi n wan su ke family day di a famosa..
biasala family day, ada la games for children,
(lari2 kutip gula n pakaian beragam)
' lari2 kutip gula '
senang je game ni..bdk2 berdiri belakang garisan,tiup wisel,
kemudian lari sekuat mungkin utk kutip sbnyk mungkin gula,
siapa plng byk, menang..
..yusuf bila disuruh masuk katanya : I'm scared
safwa bila disuruh masuk, hanya bawa blk sebiji gula je
'pakaian beragam'
pertandingan utk kanak2 tercomel kot, bdk2 pakai
baju lawa2, kemudian peragakan atas pentas
..yusuf bila disuruh masuk katanya ; I'm scared
safwa bila disuruh masuk, belum sempat lg
dipanggil..dia dah naik atas pentas lari2, duduk tepi tangga,
posing..penat wan su kejar..dan akhirnya dpt hadiah
skooter utk safwa..yusuf pula bila nak blk tanya
posing..penat wan su kejar..dan akhirnya dpt hadiah
skooter utk safwa..yusuf pula bila nak blk tanya
' mana hadiah abg ?..
-sekian-
Labels: .updates.
Wednesday, April 1, 2009
update
bismillah,
a quick update, satu projek sudah siap n present (IPE),
satu hampir siap (Language), satu lagi (Elective) 50%,
elektif ' working with intellectual disability' bersama kelab
speícíalta sudah sampai penghujung, sabtu ini sesi terakhir
bersama mereka, lepas ini tinggal siapkan project dan
pembentangan, cuti easter bermula weekend ni
(2 mggu utk persiapkn diri n revise)..semester ini berlalu
begitu cepat sekali, sedar x sedar dah bulan 4,
tinggal sebulan lebih sebelum final sem pre med..
sekarang musim spring
(bunga2 yg sungguh cantik subhanallah),
perlu strukturkan semula pembahagian masa dan jadual,
rancangan utk stay bulan summer thn ni tpaksa batalkan,
insyaAllah akan pulang ke malaysia dalam pertengahan bulan 7
p/s
moga anak buahku (yusuf n safwa) selamat drpd minor
operation mereka,..katanya dorang masukkan biji tasbih dlm
hidung dan berdarah..hahha nak tergelak pon ada..hish2..
spela ajar ni?? cik sayba la ni dulu
pun buat bnda sama masa kecil2..
tahniah buat pasangan sakinah hatta (al-amin) n alem (cucms)
alhamdulillah mabruk buat mereka berdua..
a quick update, satu projek sudah siap n present (IPE),
satu hampir siap (Language), satu lagi (Elective) 50%,
elektif ' working with intellectual disability' bersama kelab
speícíalta sudah sampai penghujung, sabtu ini sesi terakhir
bersama mereka, lepas ini tinggal siapkan project dan
pembentangan, cuti easter bermula weekend ni
(2 mggu utk persiapkn diri n revise)..semester ini berlalu
begitu cepat sekali, sedar x sedar dah bulan 4,
tinggal sebulan lebih sebelum final sem pre med..
sekarang musim spring
(bunga2 yg sungguh cantik subhanallah),
perlu strukturkan semula pembahagian masa dan jadual,
rancangan utk stay bulan summer thn ni tpaksa batalkan,
insyaAllah akan pulang ke malaysia dalam pertengahan bulan 7
p/s
moga anak buahku (yusuf n safwa) selamat drpd minor
operation mereka,..katanya dorang masukkan biji tasbih dlm
hidung dan berdarah..hahha nak tergelak pon ada..hish2..
spela ajar ni?? cik sayba la ni dulu
pun buat bnda sama masa kecil2..
tahniah buat pasangan sakinah hatta (al-amin) n alem (cucms)
alhamdulillah mabruk buat mereka berdua..
Labels: .updates.
Saturday, March 7, 2009
Monday, February 9, 2009
Sem II
(mr n mrs ice)
. Back to School ! .
bismillah, new sem starts today
new subject,new goals,bring it on!
Is breá liom an ollscoil
( I love college!)
Semester II
Chemical Processes
Human System II
Human System III
Human System IV
Lab Sciences II
Language Comm Skills
Medicine: From concept to patient
& Elective
p/s both mr n mrs ice was made creatively by
brothers from ucd
Labels: .updates.
Sunday, December 14, 2008
Dublin
. Semester Break .
review : 3 months in dublin
final sem exam
Bismillah,
hope that you are in your best of health insyaAllah.
Alhamdulillah I have completed my 1st sem of
pre med in rcsi, and now, apart of having our
semester break, students are preparing
for the final sem exams in January.
yes its that time again..
3 months in Dublin
Ireland ini terbahagi kpd 4 provinces Connaught, Munster, Ulster
& Leinster which is roughly, west, south, north, east. then there
are a number of counties in each province..
and dublin is in Leinster (an irish friend told me)..and they
have their own language which is irish gaelic..
tp widely spoken is english
I must say, gaelic ini agak unik..
orang2 disini kbanyakannya ramah,
hmm dublin merupakan antara bandar yg termahal
dkt europe..tapi ramai pelancong yg tetap dtg utk melawat
dan bershopping.. Grafton street merupakan antara tarikan
utama dkt dublin..semua kedai2 yg famous ade dkt grafton st
bersebelahan je..
one thing that I dislike most abt th people in dublin..
kebanyakan org2 dkt sini merokok..xkirala male or female
dari yg tua ke muda..ibu2 pon merokok dpn ank2 kecil
hmm..mmg mberi cth yg xsihat..ironinya, ireland mahupun
UK ant world leading in healthcare system...
(Grafton St yg sunyi ketika christmas)
nollaig shona duit (no-laig sho-na-dit)
mksudnya merry christmas
insyaAllah lepas habis exam bercadang utk jelajah
ireland..tgk pd ksempatan dan kcukupan duit hehe
nollaig shona duit (no-laig sho-na-dit)
mksudnya merry christmas
insyaAllah lepas habis exam bercadang utk jelajah
ireland..tgk pd ksempatan dan kcukupan duit hehe
nnt sambung lg psl dublin
owh ya saya baru sembuh dari demam..
owh ya saya baru sembuh dari demam..
tapi masih selsema dan batuk lg..cuaca x mnentu
moga Allah permudahkan urusan..
doa awal dan akhir thn mlm ni
p/s please make dua' for our brothers n sisters
n for those who fought in palestine
Allahuakbar!
Labels: .updates.
Saturday, November 29, 2008
Cold
.Hari ini yang sejuk.
assalamualaikum, just a quick one
today was extremely cold for me
'' There'll be a widespread sharp to severe frost, with
dense fog in places also. Lowest temperatures zero to
minus 4 degrees generally: a little higher on coasts.''
(met.ie)
* the pics were taken at dcu (dublin city univ)
Labels: .updates.
Monday, October 27, 2008
.an hour.
aku yg satu jam awal..
memandangkan ireland sedang mengalami
perubahan musim bermula ahad semalam,
maka waktu solat pun sudah menjadi
sejam awal dan masa pun sudah berubah..
aku yang baru mengetahui akan hal ini
telah melalui hari semalam dan hari ni dengan sejam awal
(sekarang wktu dublin pkul 1415 petang)
maka wktu asal ku 1515..
jika sebelum ni dzuhur pkul 1.09
maka sekarang sudah 12.09
jika sebelum ni maghrib 18.07
maka sekarang 17.07
wktu puasa makin singkat hahaha...
(hampeh je..tgh berusaha habiskn baki puasa 6)
padanla rasa mengantuk je..rupanya sejam awal
esok kelas mula pkul 8pg..waa kalau tak tahu pkul 7
da ade dlm lecture hall..
memandangkan ireland sedang mengalami
perubahan musim bermula ahad semalam,
maka waktu solat pun sudah menjadi
sejam awal dan masa pun sudah berubah..
aku yang baru mengetahui akan hal ini
telah melalui hari semalam dan hari ni dengan sejam awal
(sekarang wktu dublin pkul 1415 petang)
maka wktu asal ku 1515..
jika sebelum ni dzuhur pkul 1.09
maka sekarang sudah 12.09
jika sebelum ni maghrib 18.07
maka sekarang 17.07
wktu puasa makin singkat hahaha...
(hampeh je..tgh berusaha habiskn baki puasa 6)
padanla rasa mengantuk je..rupanya sejam awal
esok kelas mula pkul 8pg..waa kalau tak tahu pkul 7
da ade dlm lecture hall..
Labels: .updates.
Sunday, October 12, 2008
.a quick post.
assalamualaikum,
just a quick post..
went to ucd (univ college dub),sat 11.10.08
for eid celebration,
it has been 2 weeks now in dublin
I'm still on the verge of balancing studies & others
hopefully everything will be fine insyaAllah
Labels: .updates.
Thursday, September 25, 2008
departue
Presenting ' JAUH ' (cut version)
performed by Mirwana
dedicated to my siblings,cres members,bro aziz,
friends,teachers, and to YOU
* credit to mirwana for producing this song
performed by Mirwana
dedicated to my siblings,cres members,bro aziz,
friends,teachers, and to YOU
* credit to mirwana for producing this song
Labels: .updates.
Thursday, September 18, 2008
counting days
alhamdulillah,saat itu makin hampir .
sudah mula berkemas-kemas,
(3 bag dan 1 bag galas)
dan selesaikan b'berapa perkara hari ini
baru beli 'stethoscope dan dissection kit'
(2 alat yg amat penting), xpernah t'lintas dlm minda,
bahawa aku akn memiliki dissection kit sndri..
dalam hari-hari t'akhir ini meRAJINkn diri
utk jumpa kwn2,dan guru2 di USIM (guru al-amin blom lg)
ada yg t'kejut xtahu psl k'berangkatan dan
ada juga yg simpati..
' bila fly ? '
' 26 sep insyaAllah '
' owh..x raya kat m'sia la.. '
' hmmm..'
' xleh minta tunda ke? '
' xleh,flight da book '
' xdptla nk hntar,cuti start 26
tp pg ade kelas lg, ptg bru xde
kalo 27 bole hntar '




abg aziz nya ayat lg best..
(lepas kekenyangan mkn pizza)
' fly bila '
' jumaat depan, 26 '
' alaa..26 abg nk dl
season baru heroes '
sedikit tambhn cerita, sdng kami sedap2 mkn pizza
di sebelah ada grup remaja yg sedang meraikan
hari jadi kwn mereka..wa kemain happy lg nyanyi
lagu ' selamat hr jadi '...sblom tu mnta,
perempuan, ' excuse me, ada lighter x ? '
saya, ' sorry, xde la '
kemudian saya dn abg aziz menambah
' non smoker '
dek keramahan kami..maka lepas mereka mkn2 ada la
lebihan kek yg dihadiahkan..
di sebelah ada grup remaja yg sedang meraikan
hari jadi kwn mereka..wa kemain happy lg nyanyi
lagu ' selamat hr jadi '...sblom tu mnta,
perempuan, ' excuse me, ada lighter x ? '
saya, ' sorry, xde la '
kemudian saya dn abg aziz menambah
' non smoker '
dek keramahan kami..maka lepas mereka mkn2 ada la
lebihan kek yg dihadiahkan..
sekian dulu,
hunt for lailatul qadr you MUST !
hunt for lailatul qadr you MUST !
Labels: .updates.



